Uncategorized

Odgovorno danas za održivo sutra

Blog 3 a

Što je ESG i zašto je važan?

Pojam ESG (Environmental, Social, Governance) odnosi se na tri ključna područja poslovne održivosti: okoliš, društvena odgovornost i upravljanje. Iako se ESG do nedavno uglavnom povezivao s velikim korporacijama, danas je jasno da održivo poslovanje postaje imperativ i za male i srednje poduzetnike (MSP).

Kupci, partneri, investitori, pa čak i regulatori sve češće traže dokaze o odgovornom poslovanju. Uvođenjem ESG principa u svoje poslovanje, MSP-ovi ne samo da pridonose boljitku društva i okoliša, već i povećavaju svoju konkurentnost i otpornost na tržištu.

Blog 3 b

Kako male i srednje tvrtke mogu uvesti ESG?

Uvođenje ESG-a ne mora biti komplicirano niti skupo. Ključ je u prilagodbi načela veličini i mogućnostima poslovanja. Evo nekoliko konkretnih koraka:

  1. Procjena trenutnog stanja

Počnite s analizom postojećih praksi – koliko energije trošite? Imate li politiku razvrstavanja otpada? Kako se odnosite prema zaposlenicima i zajednici? Postoji li transparentnost u upravljanju?

  1. Postavljanje ciljeva

Odredite realne i mjerljive ciljeve – smanjenje potrošnje energije, povećanje raznolikosti u timu, uvođenje etičkog kodeksa, bolja komunikacija s dionicima itd.

  1. Uključivanje zaposlenika

Zaposlenici su ključni za provedbu ESG inicijativa. Edukacija i uključivanje u procese održivosti povećavaju motivaciju i osjećaj svrhe.

  1. Praćenje i izvještavanje

Iako MSP-ovi (još) nisu obvezni izvještavati o ESG-u kao velike tvrtke, dobrovoljno praćenje pokazatelja održivosti i njihovo dijeljenje s partnerima i klijentima gradi povjerenje i reputaciju.

Blog 3 c

Prednosti za MSP-ove

Uvođenje ESG principa u poslovanje donosi brojne prednosti i za male i srednje poduzetnike. Prije svega, tvrtke koje usvajaju održive prakse često lakše dolaze do izvora financiranja, budući da sve više banaka, investitora i fondova prilikom procjene rizika i isplativosti suradnje uzima u obzir održivost poslovanja. Osim toga, odgovoran pristup poslovanju jača imidž brenda i stvara dodatnu vrijednost u očima kupaca, partnera i zajednice.

ESG nije trend – to je nova stvarnost

Uvođenje ESG-a više nije pitanje „trebamo li“, već „kako i kada“. Male i srednje tvrtke imaju priliku pokazati da održivost nije rezervirana samo za velike sustave – naprotiv, one često brže i učinkovitije mogu provesti promjene.

Održivost počinje malim koracima, a svaki korak prema ESG principima dugoročno gradi otpornije i uspješnije poslovanje.

Trebate pomoć u definiranju ESG strategije prilagođene vašem poslovanju? Kontaktirajte nas – zajedno možemo oblikovati održivu budućnost vašeg poduzeća.